.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زندگینامه شهدای مازندران پرده خوانی می شود

مبتکر طرح پرده خوانی زندگینامه شهدای کشور گفت: برای نخستین بار در کشور، زندگینامه شهدای مازندران پرده خوانی می شود.

به گزارش مهر، یاسر محمودی برنتی در جمع خبرنگاران در ساری افزود: در این طرح قرار است زندگینامه شهدای شاخص استان در وهله نخست پرده خوانی شود.

وی خاطرنشان کرد: نخستین پرده خوانی شهدای استان مربوط به سرلشگر پاسدار محمد حسن طوسی قائم مقام لشگر ویژه 25 کربلا بوده که به زودی در زادگاهش در طوسکلا نکاء اجرا می شود.

مسئول اجرای طرح پرده خوانی زندگینامه شهدای کشور با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار به صورت نمایش خیابانی برگزار می شود، تصریح کرد: این پرده خوانی قرار است در میادین، پارکها و تالارهای فرهنگی استان برگزار شود.

محمودی برنتی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، شناساندن آثار، زندگی، مرام و خصوصیات اخلاقی شهدای استان اهداف اصلی طرح پرده خوانی است، یادآور شد: پرده خوانی اصولا برای اذهان عمومی اجرای تئاترهای رزم آوری و شاهنامه رستم و سهراب بوده که اکنون در قالب زندگینامه شهدای استان نقالی می شود.

وی با اعلام اینکه سنت قصه گویی و روایتگری زندگینامه شهدای مازندران با اجرای این طرح در عرصه تئاتر کشور نهادینه می شود، افزود: این طرح در پروسه زمانی کوتاه مدت مورد اقبال مردم، هنرمندان و سبب ماندگاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده ساز جامعه خواهد شد.

محمودی برنتی با اشاره به استقبال سازمان بنیاد شهید مازندران از اجرای این طرح در استان گفت: در صورت تصویب این طرح در سازمان مرکزی بنیاد شهید، طرح پرده خوانی شهدای مازندران در اقصی نقاط کشور اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در حوزه جمع آوری و در اختیار گذاشتن آثار شهدا برای تدوین طرح همکاری کرده است، افزود: ارشاد استان برای ترویج این فرهنگ و حمایتهای بیشتر اقشار مختلف فرهنگ و هنر استان باید حمایت جدی تری کند.

یاسر محمودی برنتی سرپرست گروه تئاتر صحنه ارشاد ساری بوده که تاکنون در جشنواره های کشوری و استانی فجر، عاشوراییان، دفاع مقدس و تئاتر دانشجویان کشور حائز عناوین برتر شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حبيب اعظمي.برادر شهيد حميد 23 شهريور 1389
از زندگي شهداي قره تپه روستاي بهشهر گذري هم داشته باشيد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.039 seconds.